16:28 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معدن و صنایع معدنی

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از ۳ میلیارد دلار عبور کرد
نماد برتر- بررسی کارنامه تجارت خارجی در دوره هفت ماهه امسال، گویای آن است ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی به ۳ میلیارد و ۴۹.۴ میلیون دلار رسیده که این میزان صادرات، ۱۶.۷ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد.
فروش ۱۴۹هزار میلیارد تومانی ۷۴ شرکت معدنی‌ حاضر در بورس / ۵ نماد بزرگ
نماد برتر- بررسی عملکرد ۷۴ شرکت بخش معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس در ۷ ماه سال جاری نشان از فروش ۱۴۹.۴ هزار میلیارد تومانی با رشد ۳۷ درصدی و قرار گرفتن ۵ نماد بزرگ در جایگاه اول تا پنجم دارد.
طرح دریافت مالیات از صادرات فولاد با وجود کاهش ۴۰ درصدی
نماد برتر- موضوع دریافت مالیات از زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع مجلس در شرایطی کلید خورده که در نیمه نخست سال تمامی اقلام صادراتی شمش، مقاطع طویل و تخت فولادی با کاهش متوسط ۴۰ درصدی روبرو شدند.
تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس عرضه شوند
نماد برتر- تمام محصولات زنجیره فولاد باید در بورس عرضه و قیمت‌ها به نوعی تنظیم شود که نسبتی از قیمت‌های جهانی باشد و حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت‌های جهانی در داخل کشور به فروش برسد.
برنامه مشترک مجلس و دولت برای ساماندهی بازار فولاد و خودرو
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع از تدوین طرح‌ مشترک مجلس و دولت برای ساماندهی بازار خودرو و فولاد خبر داد و گفت: محتکران باید هرچه سریعتر خودرو‌ها را به بازار عرضه تا از زیان جلوگیری کنند.
پیش‌بینی مدیر مجتمع طلای موته از قیمت طلا در بازار جهانی
نماد برتر- مدیر مجتمع طلای موته ضمن اظهار اینکه براساس پیش‌بینی‌ها قیمت طلای جهانی فراتر از ۲۰۰۰ دلار به ازای هر اونس نخواهد رفت، میزان تولید داخلی طلا در این مجتمع را طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۶ درصد فراتر از برنامه اعلام کرد.
رشد ۵۰ درصدی فروش معدنی‌ها در بورس
نماد برتر- طبق اعلام وزارت صمت، در حالی که ارزش فروش محصولات ۷۴ شرکت زنجیره معدن و صنایع معدنی در بورس ایران، ‌ طی شهریور ماه امسال با جهش ۹۵ درصدی نسبت به شهریور سال گذشته همراه شده است، فروش این شرکت‌ها در نیمه نخست سال جاری، رشد بیش از ۵۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ ثبت کرده است.
یک کشور آفریقایی خواستار محصولات ذوب آهن شد
نماد برتر-سفیر کنیا در ایران با اشاره به کیفیت تولیدات ذوب آهن، خواستار همکاری با این شرکت برای استفاده از این محصولات در صنایع ساختمان ، سدسازی و ... شد .
روند افزایشی صادرات محصولات معدنی فلزی در ۵ ماهه سال ۹۹
نماد برتر- رئیس گروه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: بر اساس آمار رسمی گمرک ایران در ۵ ماهه سال ۹۹، حدود ۵ میلیون تن اقلام معدنی فلزی کشورمان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۲ میلیون دلار صادر شده است.
ایمیدرو مدیریت پروژه را با هدف شفاف‌سازی پیاده خواهد کرد
نماد برتر- مجمع عمومی عادی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با حضور اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی صورت برگزار شد که طی آن صورت‌های مالی ایمیدرو تصویب شده و رییس هیات عامل این سازمان از پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه با هدف شفاف‌سازی و با همکاری دانشگاه امیرکبیر در آینده نزدیک خبر داد.
نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی به دانش‌بنیان‌ها معرفی می‌شود
نماد برتر- از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی رویداد مجازی ۳ روزه معرفی نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی به صورت آنلاین آغاز به کار کرد.
صادرات ۸.۴ میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی/ زنجیره فولاد و مس، لیدر صادرات
نماد برتر- بررسی وضعیت تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی کشور نشان می دهد، سال گذشته ۵۸ میلیون تن محصول به ارزش ۸.۴۹ میلیارد دلار صادر شد.
انعقاد ۲۱۹ قرارداد پروژه پژوهشی با دانشگاه‌ها در ایمیدرو و شرکت‌های تابعه
نماد برتر- رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از انعقاد قرارداد اجرای ۲۱۹ پروژه پژوهشی در ایمیدرو و شرکت‌های تابعه و وابسته، با دانشگاه‌ها طی سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خبر داد.
کشف معدن بسیار بزرگ "فملی " و عرضه اولیه سهام ۵ زیرمجموعه
نماد برتر- مدیرعامل ملی مس از کشف یک معدن بسیار بزرگ در سال جاری و آمادگی ۵ شرکت زیرمجموعه برای عرضه اولیه سهام در بورس خبر داد.
فولاد مبارکه برای حمایت از سهامداران ۲ اقدام مهم انجام داد
نماد برتر- معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های فولاد مبارکه گفت: دو اقدام مهم پیگیری صدور مجوز خرید سهام خزانه و حمایت از سهام سه شرکت زیرمجموعه انجام شد.